איך להימנע מפציעות כשמתרגלים פילאטיס

פילאטיס הוא סוג אימון פופולארי והגדולה שלו היא שהוא מתאים גם לסובלים מבעיות גופניות ואפילו לכאלה שנמצאים בתהליך שיקום – מתאים לסובלים מבעיות וכאבים בצוואר, גב, כתפיים וירכיים וכן מזרז החלמה. אבל אימון פילאטיס כשלעצמו דורשת יציבות ומי שלא מבצע את התנועות בהתאם לטווח התנועה הנכון עבורו או תוך הקפדה על מתיחות בתחילת הפעילות והרפיה בסופה, עשוי לחוות כאבים בצוואר, אגן ירכיים, גב תחתון.
איך תוכלו ליהנות מהיתרונות הרבים של הפילאטיס ולהימנע מפציעות תוך תהליך? לפניכם מספר טיפים חשובים בנושא.

סביבה בטוחה ותומכת

חשוב מאוד להתאמן בסטודיו מקצועי לפילאטיס עם צוות של מדריכים המוסמכים ללימוד התחום. מקום שדואג למגוון מכשירים מתוחזקים היטב ולסביבת אימון נעימה, מזרנים איכותיים וכל המכשור הרלבנטי. מדריכים מנוסים שיידעו לכוון כל מאומן לאימון הנכון לו ביותר לפי דרגת קושי, קצב, מאפיינים פיזיולוגיים ולתפור תכנית אימונים מותאמת בין אם אישית או קבוצתית. 

סביבה בטוחה ותומכת

בפילאטיס יש חשיבות רבה לאימון הדרגתי, להתחיל מיישום נכון של תנוחות הבסיס על מנת להרגיל את הגוף לאימון ורק אחרי שהגוף מסתגל – לבצע תנועות מאתגרות יותר. נסו להשתלב בשיעורים למתחילים לפני שקפצתם למתקדמים היות והפער ברמה עשוי לגרום לפציעות כי הגוף שלכם אינו מוכן עדיין לתנועות למתקדמים.
בחרו מקום שמסייע בהדרכה נכונה אודות יציבה, איזון, דיוק, נשימות, טכניקה ויתר עקרונות היסוד החשובים להצלחת האימון. כך למשל, בפילאטיס חשוב מאוד לשמור על שרירי הליבה המגנים טוב יותר על עמוד השדרה ועל בעיות בדיסק הצווארי ויש להתחיל בהדרכה מעמיקה ומקיפה אודות שרירי הליבה והפעלה נכונה שלהם.
כמובן שמי שסבור שהוא נמצא בסיכון גבוה בכל הנוגע להשפעת האימון על הגוף – יש לעדכן את המדריכים ולקבל הנחיות מותאמות למצב הגופני הייחודי.
זכרו שבפילאטיס מודעות משחקת תפקיד חשוב ומי שמודע לדיוק ולהקפדה על התנועות יוכל להגיע לביצועים גבוהים במיוחד מבלי להסתכן בפציעות. 

מלכת הפילאטיס – מיטת הרפורמר

דרך יעילה למנוע פציעות כשמתרגלים פילאטיס היא להעדיף פילאטיס מכשירים, במיוחד מיטת פילאטיס – רפורמר. המכשיר המקורי הומצא על ידי מייסד השיטה ג'וזף פילאטיס. זוהי מסגרת דמוית מיטה עם משטח שטוח הנקרא הכרכרה – זו מתגלגלת קדימה ואחורה על גלגלים בתוך המסגרת ובקצה אחד שלה היא מחוברת במערך קפיצים המספק רמות שונות של התנגדות.  לרפורמר יתרונות רבים: ראשית, המיטה מתאימה למגוון רחב של תרגילים לקידום אורך, גמישות, כוח ואיזון וכן לבצע תרגילים בשכיבה, בישיבה ובעמידה. שנית, היא מתאימה למגוון דרגות קושי – מבסיס ועד תרגילים מאתגרים במיוחד.
מכשיר הרפורמר מפעיל את שרירי הליבה שהם כאמור בעלי החשיבות הרבה להצלחה בפילאטיס ולמניעת פציעות תוך התאמה לכל מבנה גוף וכן מאפשר לשמור על יציבות מקסימלית הקריטית למניעת פציעות. 

תרגלו פילאטיס בדרך בטוחה ותיהנו מהאפקט של השיטה מבלי להיפגע. 

בא לכם לשתף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest

אנחנו כאן בשבילכם, אז בואו נתחיל לתרגל יחד!