איך פילאטיס עוזר לחיטוב הגוף

מי לא חולם על גזרה חטובה יותר? ירכיים מעוצבות, בטן שטוחה, ישבן מורם?

כדי להגשים את החלום צריך להשקיע בפעילות גופנית ובתזונה מאוזנת. אבל לא כולם מתחברים לאימוני אירובי נמרצים או ריצת מרתון ובילוי במכון הכושר. הבשורות הטובות הן שחיטוב הגוף באמצעות פילאטיס מאפשר לכם להגיע למראה המבוקש כבר לאחר חודש פעילות ראשון. בניגוד ליתר הפעילויות שצוינו, פילאטיס אינה שיטה בה מזיעים אלא מתאמצים מהפנים כלפי חוץ.

שיטת הפילאטיס

 מאפשרת למתוח את הגוף, להגמיש אותו, לחזק וכך גם להשיג חיטוב מרשים. למעשה, מתאמני פילאטיס מדווחים על שינוי בצורת ומבנה הגוף. הסיבה לכך היא שהשיטה המתבססת על חיזוק שרירי הליבה בונה "כוח פנימי", יוצרת שרירים ארוכים יותר ומסת שריר רזה יותר שמסייעת בשריפת קלוריות ואובדן משקל. כמו כן, היא משפרת את זרימת הדם וזרימה יעילה יותר של חמצן לשרירים ולכן בפעילות זו משתחררים רעלים המסייעים בהתחדשות הרקמות ובירידה במשקל. 

פילאטיס מתמקדת באזורים "בעייתיים" בגוף מהבטן דרך הישבן ועד הירכיים, כך שניתן להשיג באמצעות הטכניקה מראה מעוצב יותר. הרפורמר – מיטת הפילאטיס נחשב במיוחד לכלי נהדר לחיזוק שרירים וכן פיסול הגוף בשל התמיכה שהוא מעניק, אפקט ההתנגדות והעבודה על טווח שרירים רחב בו זמנית. במהלך האימון השרירים מתחזקים אך גם מתארכים באופן משמעותי. אפקט החיטוב הייחודי של אימון פילאטיס בא לידי ביטוי בבטן, כיוון שבמהלך השיעורים לומדים כיצד להחזיק את הבטן כך שתישמר יציבות לאורך זמן ועם הזמן הבטן מתחזקת ומקבלת מראה שטוח ומוצק יותר. כלומר, מוקד הליבה המרכזי בפילאטיס הוא שרירי הבטן, הגב התחתון והירכיים וברגע שלומדים להחזיק אותם היטב ניתן לראות תוצאות. השרירים יהיו חזקים יוצר ויבואו לידי ביטוי בגוף מוצק.

יתרון בולט נוסף של פילאטיס וחיטוב הגוף הוא בכך שהשיטה בונה עצמות חזקות יותר. אצל נשים בגיל מבוגר הנמצאות בסיכון גבוה לפתח אוסטאופורוזיס, פילאטיס מצוין לבניית עצם וחיזוק השרירים כך שאפשר ליהנות מהעיצוב הגוף על ידי בניית עצם והכל בלי הרמת משקולות. 

 

מבחינה ביולוגית

פילאטיס מחטב את הגוף גם בכך שהאימון יוצר רוגע ושינוי הורמונלי. כאשר אנו לחוצים, הורמון קורטיזול יורד ומשחרר שומן בטני. כמו כן, האימון הוא דרך מצוינת לשפר את תפקוד מערכת הלימפה – הנוזלים המאוחסנים בגוף. השיטה משחרר את "הפסולת" ואת תנועת הלימפה וכך מקיזה החוצה פסולת שהיא כשלעצמה מפחיתה במשקל ומעצבת את הגוף. 

על מנת להשיג תוצאות עם פילאטיס מומלץ להתאמן כ-3 פעמים בשבוע, בין 45 דקות לשעה בכל פעם. כמובן שחשוב לבחור סטודיו פילאטיס מקצועי בו תוכלו לקבל הכוונה מותאמת אישית בנוגע לתרגילים אפקטיביים עבור חיטוב הגוף שלכם, כל אחד ומבנה הגוף שלו והתרגילים הנכונים עבורו תוך שימת דגש על הביצוע האפקטיבי ביותר. 

 

בא לכם לשתף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest

אנחנו כאן בשבילכם, אז בואו נתחיל לתרגל יחד!