הפחתת חרדות וסטרס בעזרת יוגה

לחרדות וסטרס השפעות שליליות על התפקוד הפיזי והמנטאלי. אומנם כל אחד מגיב בדרך שונה לסטרס וחרדות, אבל לאלה יכולות להיות השלכות משמעותיות הבאות לידי ביטוי במצב הנפשי והבריאותי – נדודי שינה, סיכון למחלות לב, מיגרנות, דיכאון.

אחת הדרכים האפקטיביות להפחתת חרדות היא תרגול יוגה. שיטה החותרת לאיזון בין גוף לנפש כך שנוכל להתמודד טוב יותר עם מתחים ולשפר את איכות החיים. בסקר שנערך בארה"ב, כ-85% מהנשאלים אשר מתרגלים יוגה בקביעות דיווחו כי היוגה מסייעת להם בהפחתת סטרס. מחקרים אף הוכיחו שיוגה מסייעת בשיפור במצבים רפואיים רבים מאלרגיות ועד לחץ דם. מבחינה הורמונלית, כאשר מתרגלים יוגה חלה ירידה ברמת הקורטיזול שהוא הורמון שמכניס את הגוף לסטרס. 

היוגה מעניקה הקלה טבעית - כיצד היא עושה זאת ואילו תנוחות יוגה מרגיעות במיוחד?

הכל מתחיל בראש

הפילוסופיה שעומדת מאחורי היוגה משפיעה על רבים. היוגה כוללת מושגים כמו חמלה ואכפתיות ומאפשרת למתאמנים להימנע מביקורתיות ומנגד לפתח מודעות עצמית. היא מהווה כלי רב עוצמה להתמודדות עם מתחים. הזווית הרוחנית של היוגה מאפשרת לשלוט במצב הרוח, להתמקד בהוויה, לקחת הפסקה מקצב החיים המסחרר ולהקדיש תשומת לב ומיקוד לניקוי המחשבות. חוסר איזון בין גוף ונפש מביא למתח ומכאן החשיבות הרבה שיש להרמוניה בין השניים. חשוב גם להבין שלנפש יש יכולת ריפוי גדולה ויוגה התורמת לרגיעה פנימית מאיצה את יכולת הריפוי של הגוף. 

 

הנשימה קובעת

הנשימה היא חלק בלתי נפרד מתרגול יוגה וטכניקות נשימה נכונות מטיבות עם המצב הנפשי וגם מבחינה מדעית, נשימה עוזרת לחמצן לעבור בין איברים ולהגביר את תחושת הרוגע. הרפיה ביוגה אף היא חיונית שכן היא מסייעת לנרמל את קצב הלב. ברמה הפיזיולוגית, תרגילי יוגה מבצעים שינוי חיובי במערכת העצבים הפאראסימפתטית האחראית בגוף לשימור והרגעה וכך מסייעים בהפחתת חרדה והגברת תחושת רווחה. 

קיימות תנוחות ביוגה בעלות השפעה

יש תנוחות שמאפשרות שלווה פנימית ביוגה ומומלץ לאמץ אותן: Padangusthasana במהלכה עומדים זקוף, כאשר הרגליים במרחק של מספר סנטימטרים זו מזו, נושפים כאשר מתכופפים קדימה מהירכיים ושואפים תוך הרמת פלג הגוף העליון ויישור המרפקים בשימת דגש על הארכת הגוף. מתיחה זו מסייעת ביצירת תחושת רוגע. תנוחה מומלצת נוספת היא  Savasana הינה תנוחה בשכיבה מיועדת לתרגול נשימה והתבוננות. יש לשכב על הגב, כאשר הזרועות פרושות לצדדים, כפות הידיים פונות כלפי מעלה, שחררו את גלגלי העיניים והרפו את השרירים – תנוחה זו מיועדת להרפיה מוחלטת ומסייעת גם בהורדת לחץ דם, כואבי ראש ונדודי שינה. 

יוגה מסייעת בהפחתת סטרס וחרדות וכן בניהול לחץ. אפשר לבצע יוגה בכל עת ומכל מקום כך שאין תלות בזמנים או ביעדים. במהלך יום עבודה לחוץ ואפילו בחופשה. תרגלו ותיהנו מרגיעה ומהיתרונות הנוספים שיש לתרגול יוגה להציע לכם. 

בא לכם לשתף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest

אנחנו כאן בשבילכם, אז בואו נתחיל לתרגל יחד!