מה היתרונות בתרגול יוגה

אם בעבר יוגה נתפסה כפעילות רוחנית בעיקר של חיבור עצמי ואיזון נפשי, הרי שכיום כבר ידוע שלתרגול יוגה יש יתרונות רבים המשפיעים בצורה הוליסטית על הגוף והבריאות.
תרגול יוגה קבוע משפר משמעותית את איכות החיים ומחקרים מצביעים על כוח הריפוי של יוגה בפיתוח גמישות, הרגעת כאבים וקידום התפקודים הפיזיולוגיים ואף מניעת מחלות כרוניות. 

סוד הגמישות

יש קשר הדוק בין שיפור הגמישות לשיפור הבריאות. טכניקות רבות ביוגה עובדות על פיתוח גמישות, כך שטווח התנועה מתרחב ותוך כדי פעולת המתיחה עולה הגמישות בשרירים, ברקמת החיבור, כיפוף הירך. הבסיס המדעי לכך הוא שתנוחה סטטית גורמת למכאובים שונים ואימון יוגה מסייע לשרירי הטונוס בפלג גוף עליון ופלג גוף תחתון ולקידום יציבה טובה יותר.
איך זה קורה? פעמים רבות השלד נוקשה וביוגה ניתן להחזיר מחדש את התנועה הטבעית שאבדה לגוף עם השנים, ישיבה ממושכת מול הטלוויזיה או המחשב וחוסר פעילות.
חשוב לדעת שככל שמתבגרים הגוף מאבד לחות, המפרקים פחות גמישים, סיבי השריר נדבקים וכדי להחזיר לחות לגוף יש למתוח את הרקמות כפי שנעשה במהלך תרגול יוגה. כתוצאה מכך, פוחתים כאבי גב וכאבי ברכיים.

מורידים לחץ – מעלים את איכות החיים

תרגול יוגה מוריד את לחץ הדם ומפחית את רמות המתח וכך תורם לתפקוד טוב יותר של הלב. תרגילי ההרפיה הם אלה שבעיקר מזרימים חמצן לתאים ומשפרים את רמת המוגלובין ותאי הדם האדומים – זרימה המסייעת בהפחתת הסיכוי להתקפי לב ושבץ.
התרגול עובד גם על נשימה תקינה ומלמד את המתרגלים כיצד לקחת נשימות עמוקות שיועילו לגוף. הנשימה מורידה את מפלס מתח וגם מנקה מעברים באף, מרגיעה את מערכת העצבים ועוזרת בהתמודדות עם מצבים רגשיים ופיזיים מורכבים. במהלך היוגה מודגש גם אלמנט המיקוד והריכוז עולה. 

הרעלים בורחים מהגוף

התנועתיות מסייעת לשיפור מערכת הלימפה בכל הנוגע לניקוי רעלים. במסגרת הפעילות, האיברים זזים והשרירים נמתחים וכך גובר קצב הניקוז של הלימפה העשיר בתאי חיסון ומסייעים למערכת הלימפה להיאבק בזיהומים שונים ובדלקות ולשפר את התגובה החיסונית של הגוף.
מחקרים הצביעו על כך שמי שעוסק ביוגה על בסיס קבוע סובל פחות מתסמינים דלקתיים ובמיוחד מדלקות כרוניות. 

משפרים את רמות הסידן

בריאות העצם אף היא נתרמת בעקבות הפעילות היוגיסטית, התרגול מחזק את העצמות ומפחית את הסיכוי לבריחת סידן ולשברים נפוצים במקרה של אוסטאופורוזיס. על פי מחקרים, תרגול זה מגביר את צפיפות העצם בחוליות ועל ידי הורדה של רמת הורמון קורטיזול שומר על מאגרי סידן בעצמות.

יוגה היא דרך נפלאה לשמור על כושר, לרדת במשקל, לחטב את הגזרה, ליצור איזון בין גוף לנפש. היתרון הגדול הוא שתרגול יוגה מתאים לכל הגילאים ומשתנה לפי דרגת הקושי המבוקשת – הוא משלב תרגילים דינאמיים יותר מאחרים ומחזק את הבריאות הכללית – המנטאלית והפיזית. 

בא לכם לשתף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest

אנחנו כאן בשבילכם, אז בואו נתחיל לתרגל יחד!