yogalogo

מה זה פילאטיס?

פילאטיס

קרה לכם שרציתם להתחיל אימוני פילאטיס אבל לא הייתם בטוחים בדיוק מה זה והאם זה מתאים לכם? בואו נדבר קצת על פילאטיס, ונמצא כמה תשובות לכמה מהשאלות הנפוצות ביותר שיכולות להיות לכם על פילאטיס, כולל מאיפה הוא הגיע, ומה היתרונות הבריאותיים ששיטה זו יכולה להשיג.

אז מה זה פילאטיס?

פילאטיס הוא סוג של פעילות גופנית שמתרכזת בחיזוק הגוף, עם הצבת דגש על חיזוק הליבה. שיטה זו עוזרת לשפר את הכושר הגופני והרווחה הרגשית. בדומה ליוגה, פילאטיס מתרכז בתנוחות, איזון וגמישות, והסיכוי לפציעה נמוך בהרבה בהשוואה לצורות אחרות של אימונים מאומצים.
תרגילי פילאטיס מתמקדים גם בחיבור גוף-נפש, ובמהלכם המוח מודע כל הזמן לנשימה ולאופן שבו הגוף נע.
שיטה זו פותחה על ידי ג'וזף פילאטיס בגרמניה, שם היה נגר ומתעמל. הוא המציא את השיטה כתוכנית אימונים לרקדנים וחיילים שנפצעו, במהלך שהותו בבריטניה. ג'וזף האמין שבריאות פיזית ונפשית קשורות היטב, ובשנות העשרים היגר לארצות הברית ופתח סטודיו לפילאטיס בניו יורק. במקור השיטה נקראה 'קונטרולוגיה'.

האם כל אחד יכול לתרגל פילאטיס?

התשובה הקצרה אך החד משמעית היא כן! בהחלט! מכיוון שנין לשנות את התרגילים כדי להרכיב תוכנית אימון כוח עדינה או תכנית אימון מאתגרת, לרוב האנשים לא תהיה שום בעיה עם סוג זה של אימון. השיטה מתאימה גם למתחילים וגם לאנשים שכבר מתאמנים באופן קבוע.
אם אתם מתחילים, אתם יכולים להתחיל עם תרגילים בסיסיים, ואז, לאחר שתשלטו על היסודות, תוכלו לעבוד על תנועות מתקדמות יותר. אם אתם ברמת מתחילים, מומלץ להצטרף לשיעורים במרכז פילאטיס, או לקבל הדרכה פרטית, כך שהמדריך יוודא שאתם מבצעים את התרגילים בצורה נכונה כדי למנוע פגיעה כל שהיא.
מומלץ גם להתייעץ עם רופא אם לא התעמלתם במשך תקופה ארוכה, אם אתם מבוגרים, או נשים הרות, או שיש לכם בעיה בריאותית.

אתם בטח תוהים לעצמכם אילו יתרונות אפשר להשיג מפילאטיס

ואתם לא לבד. אנשים רבים ששוקלים להתחיל פילאטיס, תוהים לגבי היתרונות הבריאותיים של שיטה זו. ובכן, התרגילים מתמקדים בחוזק הליבה, ביציבה ובגמישות, וחוץ מזה הם כוללים כמה יתרונות בריאותיים חשובים אחרים:
יציבה טובה
פילאטיס מלמד איך להשיג יציבה טובה ולשמור עליה. התרגילים דורשים יישור מתמיד של הגוף, מה שמועיל במיוחד אם אתם סובלים מכאבי גב תחתון.
חיזוק השרירים
התרגילים כוללים שימוש בשרירים שיתכן שאתם לא מפעילים מדי יום. לאחר ההלם הקל של ככאב הראשוני שתרגישו בתחילת האימונים, תגלו שהשרירים שלכם חזקים הרבה יותר.
זה טוב במיוחד לאנשים מבוגרים, ולאנשים שבדרך כלל אינם פעילים במיוחד בחיי היומיום שלהם, שכן חוזק השרירים בדרך כלל הולך לאיבוד עם הגיל וחוסר הפעילות.
שרירי בטן מתוחים
מכיוון שפילאטיס מתמקד בחיזוק הליבה, כולל שרירי הבטן, תגלו שהיתרון הנחשק והמבוקש ביותר הוא הבטן השטוחה החדשה שלכם.
אי אפשר לדבר על פילאטיס בלי לדבר על שיפור הגמישות
עם ההתבגרות, אנשים נוטים לאבד את הגמישות שהייתה להם בצעירותם. פילאטיס משחזר את הגמישות, בהדרגה אך בבטחה. ככל שתתרגלו יותר, תתפלאו לגלות עד כמה גופכם הופך להיות גמיש יותר, וזה חשוב במיוחד למניעת פציעות מנפילות.
יש גם את היתרון של שיפור שיווי המשקל
באמצעות חיבור גוף-נפש שלומדים בפילאטיס, תדעו להיות הרבה יותר מודעים לאופן שבו גופכם נע ומתפקד. לכן זוהי שיטה שלא רק משפרת את האיזון הגופני באמצעות יציבה נכונה, אלא גם משפרת את האיזון בין הגוף לנפש.
הפחתת לחץ
כשתבצעו את התרגילים, תהיו שקועים בהם לחלוטין, וזוהי הפוגה מעולה מחשיבה על לחצי שגרתיים בחיי היומיום.
אתם תהיו יותר ממוקדים בנשימות ובתנועות שאתם מבצעים, וזוהי שינה מצוינת להירגע ולקחת פסק זמן לעצמכם, שהוא רק שלכם.
תחושה כללית של רווחה
מכיוון שפילאטיס מתמקד באיזון בין הנפש לגוף, התרגילי נותנים לכם תחושה כללית של רווחה רגשית.

מה לגבי ירידה במשקל?

פילאטיס הוא סוג של תרגילים לחיזוק שרירים, והם יכולי לעזור לכם לשפר אזורים מסוימים בגוף, ובמיוחד לשפר את מראה הבטן, הרגליים והישבן. תוכלו להתאים את השיעורים כך שתוכנית האימונים העדינה שלכם תספק יותר כוח ליבה, גמישות ואיזון, או שתרכיבו תוכנית קפדנית יותר של אימונים מלאים.
אבל קחו בחשבון שפילאטיס אינו מסווג כתרגיל אירובי, לכן לצורך ירידה יעילה במשקל, מומלץ לשלב את התרגילים עם תזונה בריאה וקצת פעילות אירובית קבועה כמו הליכה, שחייה או רכיבה על אופניים.

בא לי לעשות פילאטיס!

השאירו פרטים לקבלת פרטים נוספים על מדריכים ומרכזי יוגה באיזורכם