סוגי יוגה: העבודה האמיתית

לאנשים שעדיין לא גילו את הכוח, העוצמה והיופי שביוגה, לא נראה שאפשר להחשיב אותה כפעילות גופנית אמיתית.
הם שמעו שיש כמה תנוחות, קצת מתיחות, משהו שקשור לשיווי משקל, והרבה, הרבה נשימות ונשיפות. גם מי שהתעניין קצת יותר, ושמע על תנוחות הכלב או החתול, או ברכות השמש או תנוחת העץ, לא התרשם, לפחות לא מסקירה שטחית קצרה, שאפשר להפיק תועלת ממשית מהתרגילים.


הבחירה הנכונה באיכות חיים
בעידן שבו אנשים רבים מתייחסים לכושר גופני במונחים של תרבות, ולאימונים מפרכים בהתמקדות על טיפוסי קירות והרמת משקולות, קשה להבין למה דווקא יוגה, ואיזו תרומה יכולה להיות לה לשיפור הבריאות, הכושר, היציבה, וכן, החיים.
אלא שהעבודה האמיתית של יוגה היא הרבה יותר עמוקה מכמה תנוחות עם שמות מוזרים וקצת נשימות. אז בואו נדבר קצת על יוגה, על אינספור הסוגים שלה, או לפחות על הסוגים העיקריים, והתרומה הממשית שלה לשיפור הרווחה, הבריאות, והחיים, עם יתרונות שלא חשבתם שאפשר להשיג מפעילות שבקושי מזיעים בה.

לרמת מתחילים: האטה יוגה

האטה יוגה היא ההיבט הגופני של המושג הרחב יותר של יוגה. זהו סוג של יוגה שאפשר למצוא ברוב השיעורים ברחבי העולם, והגישה פשוטה, למרות שהיא מתאימה לא רק למתחילים. אפשר להתאים האטה יוגה גם לרמות מיומנות גבוהות יותר. לאנשים שרוצים ללמוד את היסודות של יוגה, כלומר, את התנוחות הבסיסיות, ומעוניינים להבין את תרגילי הנשימה הפשוטים ולהגביר את הגמישות, הסיבולת והבריאות הכללית, זוהי השיטה המומלצת להתחיל איתה.

סוגי יוגה שמתאימים לרמת כושר ראשונה
אם אתם מתעניינים ביוגה כדי לרדת במשקל, שאתם רוצים להחליף את האימונים הנמרצים בשיעורי יוגה, אז אשטנגה יוגה, או בגרסה החדשה יותר שלה, יוגה כוח, יהיו חלופות שיוכלו להתאים לכם. אלו הם שני סוגי יוגה שמשלבים את היתרונות הכלליים של יוגה עם פעילות אירובית אינטנסיבית. כלומר, אין הפוגות מנוחה בין התנוחות השונות, והסגנון המהיר שומר על הדריכות שלכם.
בעוד שבמקור, אשטנגה יוגה מתחילה עם שירה, שמובילה לסדרת תנוחות שמאופיינות באנרגיה גבוהה, יוגה כוח היא שיטה פחות רוחנית ומתייחסת להיבט האימון באמצעות בניית פלג גוף עליון חזק, מלבד היבט הגמישות והאיזון. ויניאסה יוגה היא גרסה אחרת שמתמקדת בתרגילי נשימה עם תנועות יוגה זורמות ללא הפסקה, ומציעה חוויה יצירתית, ספונטנית, ורכה.

רמה איטית ובטוחה: איינגאר יוגה

איינגר יוגה מומלצת ברוב המקרים לאנשים חלשים או פצועים פיזית, כי זהי גישה איטית, קלה ופשוטה, שמכוונת לפרטים הקטנים בקצב איטי, ומתמקדת יותר בשליטה על כל תנוחה בהתאמה עם יישור מושלם. 

התנוחות מבוצעות עם עזרה של אביזרים כמו חגורות, אבנים, אביזרים לחיזוק הגוף, ומחצלות. הדגש בשיטה זו מוצב על פרטים, דיוק ושליטה מושלמת בנשימה, מה שהופך אותה לשיטה מעולה לאנשים שרק התחילו את המסע שלהם ביוגה.

יוגה יין: פחות תנוחות, יותר זמן

את התנוחות של יוגה יין אתם מבצעים ברוב המקרים תוך שימוש באביזרים כמו כריות, שמיכות, או מסכות עיניים, אבל הרעיון הוא לבצע פחות תנוחות יוגה. ההתמקדות היא בהחזקת התנוחות לפרקי זמן ארוכים יותר, ואנחנו מדברים על לפחות חמש עד עשר דקות לכל צד. 

אם אתם חובבי הפעילות האינטנסיבית, יכול להיות שהסוג הזה של יוגה לא יתאים לכם, אבל הגוף שלכם יודה לכם.

יוגה נידרה: חובה לאנשים שמתמודדים עם נדודי שינה או בעיות שינה שונות

יוגה נידרה היא שינה יוגית, או מדיטציה עמוקה מאוד. כפי שהיא נשמעת, השיעורים כרוכים בשכיבה בלי לעשות כלום, כשהקל המרגיע של המנחה מוביל אתכם דרך הרפיה עמוקה ומוחלטת של הגוף.

יוגה נידרה: חובה לאנשים שמתמודדים עם נדודי שינה או בעיות שינה שונות

אם עדיין לא נראה לכם שהתאמנתם באמת אלא אם כן הזעתם, ביקראם יוגה, שהיא בדיוק מה שהיא נשמעת, היא השיטה שהופכת להיות יותר ויותר פופולרית היום, תשמח אתכם. השיעורים מבוצעים בכיתות מחוממות, מה שהופך את התנוחות למאתגרות ופיזיות. זוהי שיטה שמתאימה לאנשים שאוהבים אימוני כוח, תרגילי לב אירוביים וגמישות. אתם תזיעו במקומות בגוף שלא חשבתם שאפשר להזיע בהם. אז אם אתם עדיין חושבים על יוגה כעל צעצוע לחובבנים, אתם מוזמנים לחשוב שוב, במיוחד כשתכירו את 26 התנוחות של ביקראם יוגה, שתבצעו בחדר מחומם. אה, ועוד משהו. מלבד חימום השרירים, תנוחות המתיחה והחיזוק, החום עוזר גם להוספת אתגר חדש לתרגילים הנמרצים, מה שהופך את היוגה החמה לבחירה נהדרת לאנשים שמעוניינים לרדת במשקל. אלא שלפני שתירשמו לשיעורים, כדאי שתתייעצו עם רופא, מכיוון שהסביבה המחוממת עשויה שלא להתאים לאנשים עם מחלות כלי דגם או מצבים בריאותיים אחרים.

הרמה הרוחנית: קונדאליני יוגה

יוגה מדיטטיבית, מהירה, איטית ורוחנית, מיועדת לאנשים שאוהבים התמודדויות פיזיות ונפשיות. זוהי שיטה שמתמקדת בנשימה, בשירה, בצ'אקרות ובהעברת ושחרור האנרגיה (קונדליני) שנמצאת בבסיס עמוד השדרה. התנוחות מבוצעות בטכניקות תנועה ונשימה מהירות, וזהו סוג של יוגה שמעודד גם ריפוי באמצעות שימוש בתנוחות גופניות, מנטרות, מדיטציה, יישור נכון, ותיעול זרימת האנרגיה לאזורים בעייתיים בגוף. יתכן שבהתחלה תרגישו קצת מוזר, אבל התרגילים עוזרים לכם להירגע מבחינה נפשית וגופנית, ואתם חווים שלווה והעדר עומס, מה שמוביל, כמובן לתחושה שהגוף מתמלא בחיים.

אז איזה סוג של יוגה הכי מתאים לכם?

עכשיו, כשיש לכם את כל המידע על סוגי יוגה, אתם מתחילים להבין שזוהי שיטת תרגול שהיא ממש, אבל ממש לא קלה כמו שהיא נראית. אלא שהיא אפשרית ביותר כל עוד אתם מוכנים להתמיד ולהתמודד. והאמת היא שאין תשובה נכונה או לא נכונה לשאלה אילו סוגי יוגה יכולים להתאים לכם. השיטה שתתאים לכם היא השיטה שתתאים לאישיות שלכם, לזמן שיש לכם להקדיש לשיעורים ולרמת החיבור שלכם עם התנוחות. ההמלצה שלנו היא להתחיל עם כמה שיעורים, להבין את התנוחות הבסיסיות ולהכיר את העולם המופלא של היוגה, ושפע היתרונות שלא חלמתם שתקבלו, ואז להתקדם, בקצב שלכם ולכיוון שמאים לכם.

בא לי יוגה!

מעולה. כל מה שאתם צריכים לעשות עכשיו זה להשאיר כמה פרטים ואנחנו נחזור אליכם עם נתונים על מרכזי יוגה ומדריכים שקרובים אליכם: