סוגי פילאטיס

סוגי פילאטיס: מה הכי מתאים לכם?

”שינוי קורה דרך תנועה, ותנועה מרפאת" – ג'וזף פילאטיס.
אנשים מתחילים לתרגל פילאטיס מסיבות שונות. יש כאלה שנהנים ממנו כאימון העיקרי שלהם, אחרים מתוודעים אליו כסוג של שיקום, או שאנשים פשוט מתחילים פילאטיס מתוך סקרנות לנסות משהו חדש.
לא משנה מה הסיבה שלכם, פילאטיס היא שיטה יעילה לאימון גוף מלא, שיכולה לעזור לכם להשיג את יעדי הכושר שלכם, לחזק את שרירי הליבה, לטפח את גופכם לצורה ויציבה מצוינים, או להשלים פעילות גופנית אחרת שאתם מתאמנים בה, כדי לשפר את ההישגים שלכם.

מישהו זוכר מה זה קונטרולוגיה?

במקור, שיטת פילאטיס נקראה 'קונטרולוגיה', לאחר שהתפתחה משיטות בניית גוף, היאבקות, יוגה, התעמלות, אמנויות לחימה, גלישה וצלילה. ג'וזף פילאטיס ייצג את הספורט הרב-ספורטיבי, וכוריאוגרפים מפורסמים האמינו בשיטה זו, שהיום ידועה כפילאטיס.
אז בואו נדבר על סוגי פילאטיס הנפוצים ביותר היום, ועל הפעילות הגופנית המעולה הזאת, שמתאימה לכל אדם, בכל משקל, ובכל גיל.

פילאטיס תמיד התמקד בחיזוק 'הכוח' או שרירי הליבה

זהו האזור שבין הצלעות התחתונות והירכיים, שתויג במקור על ידי ג'וזף פילאטיס כשהוא פיתח רצף תרגילים תוך כדי עבודתו כמתמחה בבית חולים. בהמשך השיטה התפתחה על ידי ג'וזף ואשתו קלרה בניו יורק בשנת 1926, שם לקוחותיו העיקריים היו רקדנים ומתעמלים שהיו זקוקים לאימוני שיקום בעקבות פציעה.
פילאטיס האמין שפציעות נגרמות כתוצאה מחוסר איזון בגוף, שנגרם על ידי פיצוי יתר באזורים מסוימים, בשל חולשה והתאמה לא נכונה באזורים אחרים. המטרות העיקריות של סוגי פילאטיס התמקדו מאז ועד היום בהתייחסות לתנועה שאינה מכוונת, וחינוך הגוף מחדש לתנועה למניעת פציעות.

פילאטיס מזרנים: השיטה הקלאסית

מתוך 34 סוגי פילאטיס קלאסיים של תנועת עבודה על מזרן, שיטות פילאטיס התפתחו היום לצורות וסגנונות רבים, והיום השיעורים במרכזי פילאטיס מלמדים בעיקר תרגילים על מזרן, המבוססים על שיטת APPI. בהתבסס על מחקרים, התרגילים שודרגו כך שניתן יהיה להשלים אותם בבטחה, והם מהווים גרסה מתקדמת ומודרנית לתרגילים המקוריים שנועדו לשיקום לאחר פציעה.
בחלק מהתרגילים הקלאסיים יש יישום מוגבל, שכן הם כרוכים בתנועות ארוכות עם הפעלת עמוד השדרה בדרגות גבוהות של כיפוף, מה שמציב כוחות דחיסה גדולים על עמוד השדרה, ולכן תרגילים אלו הסרו מתוכנית הפילאטיס הקליני. יחד עם זאת, המטרה הסופית זהה, והיא עדיין שיקום תפקודי.

הגישה המודרנית

תרגילי פילאטיס של היום, המבוצעים על מזרנים, כוללים הפעלה ברמה נמוכה של שרירי הליבה המרכזיים, תוך השלמת תנועות גוף זורמות יותר ויותר, בהתחלה עם משקל קל, ובהמשך עם התקדמות לתנוחות מאתגרות יותר.
סוגי פילאטיס השונים מציבים את הדגש על התאמת בחירת התרגיל למתרגלים ולצרכיהם התפקודיים, בהשוואה לפילאטיס הקלאסי, שנוטה להתמקד ברצף של תרגילים.

מה זה אומר?

המשמעות היא שפילאטיס היא שיטה שזמינה היום לכל אחד, והיא יכולה לשמש כסוג של שיקום, בהתאמה למגוון רחב של מצבים בריאותיים, כאבים או פציעות.
סוגי פילאטיס השונים יכולים לחזק ולמצב את הגוף ולשפר את הגמישות והתנוחות, כמו גם סיוע בהפחתת הלחץ כתוצאה מהריכוז הנדרש לביצוע התרגילים תוך הפעלת חלק הגוף הנכון. במילים אחרות, אתם מקבלים יתרונות אירוביים משמעותיים!

בא לי לעשות פילאטיס!

השאירו פרטים לקבלת פרטים נוספים על מדריכים ומרכזי פילאטיס באיזורכם