תנוחות יוגה שכדאי להכיר

אימון יוגה מורכב מרצף של תנוחות שחשוב להכיר. קיימות מאות תנוחות באימון יוגיסטי. לפניכם הכרות קצרה עם תנוחות בסיס למתחילים. היכון, הכן, להיכנס לתנוחה. 

ההר מחכה לכם

תנוחת ההר המכונה TADASANA  ומהווה נקודת זינוק לתרגולי עמידה שונים. היא מאפשרת לשמור על יציבות מקסימלית בעת עמידה, כאשר הגוף ישר אך לא מוקשח. הארכת עצם הזנב לכיוון הרצפה והרחבת השכמות מטה לגב תוך כדי הצבת הראש, כך שהוא יהיה המשך ישיר של אגן הירכיים. חשוב מאוד לשמור את הבטן וכפות הידיים פנימה כלפי הגב ולנשום עמוק.

תנוחת הכלב – לא מה שחשבתם

הכלב המביט עם הראש למטה היא ככל הנראה אחת התנוחות המפורסמות של היוגה השייכת לברכת השמש. תנוחה זו המכונה Adho Mukha Svanasana נועדה למתוח ולהחזיק את הגוף היטב. הביצוע הוא ברכינה קדימה עם פרקי הידיים תחת הכתפיים תוך כדי שהברכיים מתת לירכיים. חשוב לשמור על לחיצה של כפות הידיים פנימה למזרן ולהביט עם הראש מעבר לרגליים.

לצמוח כמו עץ

Vrksasana היא תנוחת שיווי משקל מוכרת ביוגה שאומצה על ידי שיטות רבות אחרות. מטרת העל שלה היא לשמור על איזון תוך כדי עמידה על רגל אחת. התחילו בעמידה רגילה, חיפוש היציבה תוך מיקוד פנימי ומבט יציב ולאחר מכן מקמו את רגל שמאל על ירך ימין או להפך. זכרו שמרכז הכובד אמור להיות הבטן ולא הרגל להשגת שיווי משקל מקסימלי. 

במי אתם נלחמים?

תנוחת הלוחם נחוצה לבניית כוח וסיבולת והיא גם מתיחה מצוינת עבור הירכיים. המטרה היא להימתח קדימה תוך פתיחת הגוף. וירהבאדרהאסאנה מתבצעת בעמידה תוך הטיית העקב הימני לזווית כף הרגל ב-45 מעלות והארכת הזרועות כלפי מעלה – דמיינו לעצמכם שאתם מחזיקים שתי חרבות

נחצה את הגשר שנגיע אליו

תנוחת הגשר היא ההזדמנות שלכם לחזק את הגוף האחורי כאשר מתבצעת הרמת ישבן מהמזרן ולחיצת האגרופים אל הרצפה תוך דגש על פתיחת החזה. ניתן להרים ולהוריד את הירכיים מטה הלוך ושוב. היתרונות של תנוחת הגשר טמונים בבניית כוח ליבה וחיזוק פלג גוף תחתון, הארכת עמוד השדרה והמרצת המערכת העצבית.  

לקרוא ילד בשמו

תנוחת המנוחה האהובה היא תנוחת הילד המתחילה בנקודת מוצא בעמידה על ארבע תוך הבאת הברכיים והרגליים יחד כאשר הזרועות פרושות ונמתחות קדימה והראש אל תוך המזרן. בסיום התנוחה ניתן להניח את כפות הידיים מתחת לכתפיים ותוך נשימה איטית לחזור למצב ישיבה. מנח זה מייצב את הגוף, מותח בעדינות גב תחתון וממריץ את מערכת העיכול. 

זה לא שיעור גיאומטריה

הנדסה היא חלק חשוב ביוגה כאשר אנו מהנדסים את גופינו. תנוחת המשולש מאריכה את הזרועות לצדדים תוך כיפוף רגל ימין ונגיעת יד ימין ברצפה והארכת קצוות האצבעות של יד שמאל והפניית המבט לצד שמאל לעבר התקרה. תנוחה משולשת מחזקת את שרירי הליבה ומותחת את הרגליים והידיים. 

בא לכם לשתף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest

אנחנו כאן בשבילכם, אז בואו נתחיל לתרגל יחד!