על מה עובדים תרגילי יוגה

מי שמתרגל יוגה כבר מכיר את היתרונות המופלאים של תרגול יוגיסטי מהעלאת שלוות נפש והמיקוד הפנימי דרך הגמשת הגוף וחיזוקו ועד איזון ושיווי משקל. שיעור יוגה כולל מגוון תרגילים המשתנים משיעור לשיעור והם גם נגזרת של סוג היוגה. לכל שיטה יש את הייחוד הוקסם שלה, אבל בראייה כוללנית תרגילי יוגה עובדים על מספר אלמנטים החוזרים מתרגול לתרגול.

מציאת האיזון החיצוני והפנימי

איזון היא מילת מפתח ביוגה ויש לה משמעות כפולה: איזון פיזי תוך פיתוח שיווי משקל ואיזון פנימי שנועד להגביר את המיקוד. ככל שמתרגלים יוגה פשוט יותר לאפשר את שיווי המשקל והאיזון גם בתנוחות מורכבות של עמידה על רגל אחת. 
תרגילי איזון ביוגה מאפשרים לתעל את תשומת הלב המלאה להווה ולחזק את שרירי הליבה ולהאריך את השרירים. כדי להצליח בתרגילים אלה, ההמלצה היא להתחיל משתי רגליים על הקרקע, לשמור את המבט בנקודה אחת ולעבור לאיזון בתנועות איטיות ומודעות ובהדרגתיות עם שמירה על נשימה רגועה המסייעת לייצב את הגוף.

יציבות מקסימלית

תנוחות העמידה הן לרוב תנוחות זינוק לתרגולים ותנוחות אחרות, אבל בניגוד למה שנהוג לחשוב שמדובר אך ורק בעמידה, הרי הקפדה ודיוק על שלמות תנוחת העמידה חשובה להצלחה בהמשך בתרגולי יוגה. 
הסיבה לכך שתנוחת העמידה נועדה לייצב את הגוף ולמתוח אותו כהלכה ובזרימת השיעור תשובו לנקודת המוצא של עמידה ברווחים בין תרגילים. תרגול העמידה משפר את היציבה ופועל במיוחד על עמוד השדרה תוך יצירת קשר עמוק עם הגוף והסביבה, אחראי על תחושת הביטחון ומעניק תמיכה. תנוחת העמידה עשויה להיות מאוד מאתגרת למתחילים.

מתכופפים נכון

תנוחת Backbends – כיפוף לאחור עשויה להראות מפחידה למי שרק הצטרף לשיעורי יוגה, אבל היא חיונית לבריאות ועם האימון תוך שימת דגש על כיפוף עדין והרחבת עמוד השדרה, פשוט יותר להצליח בה. התנוחה מסייעת למערכת הלימפטית, לנשימה, מחזור הדם וכך לבריאות הלב. הגמישות בתנוחה מסייעת לריפוי ולפיתוח הגמישות. לרבים יש יחסים אמביוולנטיים עם הכיפוף האחורי, אבל קשה להתווכח עם התועלות שלו בהעלאת רמת האנרגיה, הגדלת טווח התנועה ועוררות בלוטות הלימפה כך שהנוזל מתנקז החוצה – יתרון למי שמחפש טכניקה יעילה לניקוי רעלים מהגוף.

ועכשיו – לשבת

מי שקשה לו לעמוד יוכל לשבת. קיימים תרגילי יוגה רבים המשלבים ישיבה בין אם מתיחת ירכיים וקרסוליים, שיכול הרגליים ופתיחת בית החזה. תנוחות הישיבה משפרות את היציבה, מגמישות את המפרקים, משפרות את זרימת הדם וממריצות את חילוף החומרים, תלוי בסוג התרגיל ומטרתו.

הרפיה לסיום

תרגילי שכיבה ביוגה ברובם נועדו להרפיה, כאשר צריך מנוחה בין התרגילים או רוצים להרפות את הגוף בסיום האימון. תנוחות אלה נועדו להפחתת המתח והחרדה ואיזון בין גוף ונפש. תנוחות המנוחה תומכות בעיקר במערכת העצבים וכך מושג אפקט הרגיעה.

בא לי לעשות יוגה!

השאירו פרטים לקבלת פרטים נוספים על מדריכים ומרכזי יוגה באיזורכם